Keuken klachten
Deel hier jouw verhaal
Lees hier bizarre verhalen en keuken klachten van keukenkopers en waarschuw anderen
Verhalen van keukenkopers:
Prijs keuken manipulatie: Zelfde keuken €5000 duurder bij ander filiaal
Waar kunnen verhalen over gaan?
Opdringerige verkopers
Misschien dat je het zelf wel eens hebt meegemaakt, want dit is één van de veelvoorkomende keuken klachten. Na een lange zoektocht heb je eindelijk jouw droomkeuken kunnen vinden. Alle tekeningen en prijzen staan op papier en je hoeft alleen nog een handtekening te zetten. Maar je twijfelt nog en wilt er misschien nog even over nadenken. Om jou vandaag nog die handtekening te laten zetten, bieden keukenverkopers dan een korting aan die zogenaamd alleen vandaag nog geldt.
Door het opdringerige gedrag van de verkoper, krijgen mensen dan toch de neiging om een handtekening te zetten en dat weten keukenverkopers maar al te goed. Onder druk zet jij je handtekening en al snel krijg je spijt, omdat je toch niet helemaal tevreden bent met de prijs of een andere reden. Vervolgens kan je alleen nog van de keuken af komen door de hoge annuleringskosten te betalen.
Als u nu de winkel verlaat, heb ik morgen geen tijd meer voor u.
Een ander veel voorkomend trucje van verkopers om de druk op te voeren, zodat jij toch over gaat op koop, is tegen de klant zeggen dat hij de volgende dag geen tijd meer voor de klant heeft. De verkoper zou het zonde vinden als hij 2 dagen bezig is met dezelfde klant, terwijl hij ook een andere klant had kunnen helpen die wel een keuken wilde kopen.
Levering
Na een aantal weken wachten wordt de keuken eindelijk geleverd. De monteurs halen de onderdelen tevoorschijn en wat blijkt, er missen onderdelen. De keuken is niet compleet. Dit kan komen doordat een keuken uit veel onderdelen bestaat, en dus is het mogelijk dat er iets vergeten wordt. Vaak komt het ook voor dat er na meerdere keren contact opnemen met de keukenzaak nog steeds problemen zijn met de missende onderdelen. Keuken klachten gaan vaak over dit onderwerp.
Ook is het mogelijk dat er producten beschadigd zijn. Als deze beschadigingen zijn ontstaan tijdens de levering, kan je een klacht indienen bij de desbetreffende keukenzaak. Vaak neemt de keukenzaak na het indienen van deze klacht contact met jou op en proberen zij tot een oplossing te komen. Gebruikelijk is dat je dan hetzelfde product opnieuw toegestuurd krijgt zonder toegevoegde kosten.
Montage
Mooi! De keuken is geplaatst, maar na een week blijken er een paar dingen aan de keuken te mankeren. Veelvoorkomende keuken klachten gaan over het stucwerk en de installatie van bepaalde apparatuur. Zo komt het vaak voor dat het stucwerk slordig uitgevoerd zou zijn of dat er na bepaalde tijd scheurtjes in het stucwerk zijn ontstaan.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat onderdelen niet goed geplaatst worden en niet goed werken. Kranen die lekken, wasbakken die niet goed in het werkblad passen, hangkastjes die niet waterpas hangen enzovoorts. Dit zijn problemen die erg vervelend kunnen zijn, omdat je hierdoor niet optimaal gebruik kunt maken van je keuken. Vaak moet je dan weer tijd vrij maken als de monteur langs komt om de problemen te herstellen.
Service
Ook zie je vaak dat keuken klachten over de service gaan van keukenzaken. Het kan voorkomen dat een keukenzaak iets verkeerd levert of dat je een klacht hebt die je eerst met de keukenzaak zelf wilt oplossen. Je neemt contact op met de keukenzaak en het eerste wat opvalt is dat je heel lang in de wachtrij staat.
Vervolgens wordt er opgenomen en leg je het probleem uit. Dan krijg je te horen dat je binnen enkele werkdagen reactie terug zou krijgen op uw vraag of opmerking. En wat gebeurd er vervolgens? Je hoort weken lang niks van de keukenzaak. Slechte service. De keukenzaak had beloofd om contact met jou op te nemen en vervolgens laten ze niks meer van zich horen.
Een andere keuken klacht kan zijn dat er problemen zijn ontstaan tijdens het proces en dat je hier een opmerking over hebt. Je neemt contact op met de keukenzaak, legt de situatie uit, en de keukenzaak belooft dat het probleem zo snel mogelijk zal worden opgelost. Terwijl jij denkt dat je geholpen wordt, krijg je na enkele dagen nog steeds geen gehoor. Na vele e-mails en telefoontjes word je niet goed geholpen en ondertussen worden de mankementen nog steeds niet opgelost. Kortom: slechte service.
Adviseurs
Andere keuken klachten die wij veel hebben gelezen gaan over het advies van adviseurs. Mensen zouden bijvoorbeeld heel slecht advies hebben gekregen. Dit ontstaat vaak doordat er een nieuwe adviseur is komen werken bij een keukenzaak of doordat de adviseur weinig praktijk ervaring heeft. Hierdoor kan het zijn dat je een keuken koopt die eigenlijk helemaal niet zo goed is als je dacht.
Keuken klachten die ook voorkomen gaan over slechte ontwerpers. Je komt in een keukenzaak waar je een ontwerp wilt laten maken door een professionele ontwerper. Alleen nu blijkt dat de ontwerper toch niet zo goed is en dus ga je naar huis met een ontwerp die eigenlijk niet aan uw wensen voldoet. Erg vervelend als dit gebeurd, want een ontwerp is niet binnen een kwartier gemaakt.